Asociatia Mioritics

150 de experimente în natură – O ALTFEL de şcoală în Râşnov

În cadrul săptâmânii „Şcoala Altfel” Centrul de Educaţie SCHUBZ a derulat programe bazate pe experienţa directă a naturii şi a elementelor acestuia pentru elevii şcolii Peter Thal din Râşnov.  150 de elevi din clasele II-V au participat în această săptămână la ore desfăşurate în afara şcolii, cu metode de educaţie experimenţială.

„Avem trei programe de câte 90 de minute fiecare, programe care îî introduc pe copii în lumea adevărată şi palpabilă a pădurii, a apei şi a ariilor protejate. Mergem cu ei să cunoaştem şi să simţim arborii, să înţelegem prin joc legăturile care există în lumea vie şi responsabilitatea pe care noi oamenii o avem. Facem experimente şi îi încurajăm să lucreze în echipe şi să îşi folosească fiecare darurile pe care le are”, declară Florentina Florescu, ecolog şi specialist în educaţie al Centrului SCHUBZ din Râşnov.

Prin programele sale, Centrul SCHUBZ completează şi sprijină ariile curiculare legate de cunoşterea şi exploatarea mediului, oferind elevilor ocazia de a cunoaşte nemijlocit noţiunile şi exemplele despre care învaţă şi din manuale.

În săptâmâna Scoala Altfel am organizat trei programe: „Să descoperim pădurea”, „Laboratorul de Apă” şi „Ariile naturale protejate”. În cadrul programului Arii naturale protejate, elevii au vizitat noul Centru de Informare al Administraţiei Parcului Naţional Piatra Craiului lângă Zărneşti.

SCHUBZ Râşnov  este o inițiativă a Centrului SCHUBZ Lüneburg din Germania și a Asociației Mioritics din România, finanțat pentru inceput de DBU (Deutsche Bundesstiftung Umwelt). Echipa Centrului SCHUBZ  este alcătuită din experţi în domeniul educației ecologice, științelor naturii și al managementului de proiect, motivaţi să lucreze cu copiii şi tinerii pentru a sprijini o schimbare de atitudine şi comportament în societate.

SCHUBZ Râşnov aduce în România metodele educaţionale interactive şi experienţiale dezvoltate şi tesate în Germania şi în alte tări în care contactul cu natura este o parte esenţială a educaţiei pentru toate vârstele (ex.: explorare şi cunoaştere prin sinestezia simţurilor, laboratoare experimentale pentru inţelegerea proceselor naturale şi a celor economice, observaţii dirijate pe teren în cadrul potecilor educaţionale,  lecţii deschise desfăşurate în natură, folosirea grădinilor ca material didactic şi spaţiu de învăţare). În acelaşi timp vor fi valorificate moştenirea şi tradiţiile locale legate de viaţa în echilibru cu mediul.

Comments are closed.