Asociatia Mioritics

Colinele Transilvaniei – destinatie de ecoturism prin excelenta

Acest proiect isi propune sa contribuie la punerea in aplicare a planului de actiuni, propus de Strategia de vizitare a sitului Natura 2000 „Hartibaciu-Tarnava Mare-Olt”, pentru dezvoltarea durabila a acestei regiuni preponderent rurale. Dezvoltarea destinației de ecoturism Colinele Transilvaniei este finanțat prin intermediul programului Green Entrepreneurship – Dezvoltarea Destinațiilor de Ecoturism din România, un program comun al Romanian-American Foundation și Fundația pentru Parteneriat.

bara-logo-ge2

Zona, denumita destinatia „Colinele Transilvaniei” (Transylvanian Highlands – conform Strategiei de vizitare), se intinde in jurul vailor Hartibaciului, Tarnavei Mari si a Oltului si include areale de inestimabila valoare naturala, printre care 5 situri Natura 2000 si o arie protejata de interes national.

Vorbim, deci, de o destinatie destul de mare: 237.515 hectare, cu o populatie de cca. 60.000 locuitori, repartizata in 44 de comune. Mai mult, regiunea este inclusa intr-o regiune de interes pentru strategia UE, privind High Nature Value Farmlands (HNVF). Conform Agentiei Europeene de Mediu, aceasta denumire cuprinde zonele rurale cu biodiversitate extrem de variata si in care sunt pastrate practicile agricole traditionale.

Obiectivul general al proiectului este certificarea destinatiei Colinele Transilvaniei ca destinatie de ecoturism, pentru dezvoltarea durabila a comunitatilor din interiorul sitului Natura 2000 Hartibaciu – Tarnava Mare – Olt. Printre obiectivele specifice se numara definitivarea Unitatii de Management a Destinatiei, ca actor responsabil cu promovarea Colinelor Transilvaniei, dar si facilitator al comunicarii interne in destinatie sau ca element de suport pentru dezvoltarea durabila in turism. Printre rezultatele asteptate in urma implementarii proiectului se numara, pe de o parte, obtinerea certificarii ca destinatie de ecoturism din partea ANT si, pe de alta parte, dezvoltarea capacitatii Unitatii de Management a Destinatiei de a se auto-finanta,  prin identificarea si implementarea unor instrumente de fundraising care sa asigure continuitatea activitatii pe termen mediu si lung.

Principalele activitati prevazute pentru perioada 1 iulie 2015 – 30 iunie 2019 cuprind urmatoarele activitati si linii strategice:

1. Realizarea unei structuri de management a destinatiei profesioniste si sustenabile pe termen lung
– amenajarea sediilor de lucru la Sighisoara si Cincsor;
– angajarea de personal competent pentru echipa executiva;
– realizare si actualizare periodica baza de date informatii, fotografii si filme despre destinatie;
– organizarea de intalniri cu actorii locali, publici si privati;
– consilierea initiatorilor de proiecte privind amenajarea si certificarea infrastructurii ecoturistice;
– identificarea de oportunitati de finantare si depunerea de proiecte singuri si/sau In parteneriat;
– organizarea de evenimente culturale si sportive;
– dezvoltarea de pachete ecoturistice;
– dezvoltarea si comercializarea de materiale specifice activitatilor ecoturistice (harti, ghiduri, suveniruri, inchiriere biciclete etc.);
– certificare ghizi locali;
– monitorizarea activitatii in reteaua furnizorilor de servicii ecoturistice;
– implementare unui sistem de feedback unitar – turisti si operatori economici.

2. Dezvoltarea si intretinerea infrastructurii ecoturistice
– estimarea capacitatii de suport a destinatiei;
– trasee turistice;
– puncte de informare turistica;
– semnalizare;
– sustinerea produselor locale traditionale si/sau ecologice;
– stabilirea unui sistem de informare a turistilor in legatura cu regulile de comportament;
– stabilirea unui sistem de informare a localnicilor privind protectia peisajului.

3. Realizarea si implementarea unui plan de comunicare si de marketing al destinatiei
– diseminarea identitatii vizuale a destinatiei Colinele Transilvaniei;
– realizarea unui plan de interpretare;
– elaborarea si transmiterea unui e-newsletter trimestrial;
– conceperea si productia de suporturi de promovare;
– crearea website-ului destinatiei;
– participarea la targuri si evenimente de specialitate.

Comments are closed.