Asociatia Mioritics

NaviNatur

Proiectul NaviNatur s-a implementat pe o perioadă de 2 ani, pe parcursul cărora s-au organizat vizite reciproce ale elevilor din şcolile partenere din România şi Germania, şi s-au creat tururi educaţionale comune. S-au comparat habitatele naturale şi speciile întâlnite în Rezervaţiile Biosferei din România şi Germania. Cu ajutorul metodei „rute educaţionale GPS” copiii îşi pot prezenta mediul din zonele în care trăiesc, precum şi cultura şi tradiţiile locale. Metoda a fost dezvoltată de Centrul pentru Educaţie de Mediu Schubz începând cu anul 2007. Pentru a crea aceste tururi elevii trebuie să meargă pe traseul ales, experimentând astfel natura, dar să se şi documenteze despre diversele elemente întâlnite. Prin intermediul rutelor GPS create, elevii îşi pot prezenta cunoştinţele către ceilalţi colegi dar pot atrage şi interesul vizitatorilor zonei.

Proiectul este coordonat de Centrul pentru Educaţie de Mediu (SCHUBZ) din Luneburg, Germania, este finanţat de Deutsche Bundesstiftung Umwelt DBU şi implică activităţi în parteneriat cu Universitatea Leuphana Luneburg, Universitatea Bucureşti, Autoritatea Rezervaţiei Biosferei Saxoniei de Jos „Luncile Văii Fluviului Elba” şi Rezervaţia Biosferei Schaalsee. Proiectul se desfăşoară sub patronajul Ministerului Educaţiei şi Culturii din Saxonia de Jos prin Dr. Bernd Althusmann. Şcolile din Germania implicate în proiect sunt: Haupt-und Realschule Salzhausen, Integrierte Gesamtschule Lueneburg, Marion-Doenhoff-Gymnasium Moeln.

navinatur

Parteneri în proiect din România sunt: Liceul Teoretic „Joseph Haltrich” Sighişoara, Şcoala cu clasele I-VIII Sf. Gheorghe, Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, Asociaţia Mioritics şi Fundaţia Svasta. Proiectul se bucură de susţinerea: Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi a Gărzii Naţionale de Mediu.

Proiectul NaviNatur „Descoperă şi prezintă durabilitatea de o manieră transnaţională şi prin noi modalităţi: Educaţie pentru o dezvoltare durabilă (ESD) prin rute educaţionale GPS create în cadrul unui program de schimb de elevi între şcoli din România şi Germania”, pune accent pe ideea-cheie a educaţiei pentru dezvoltare durabilă cu raportare la situaţia specială dată de şcolile model participante la proiect care vor deveni repere pentru predarea metodologică în România şi Germania.

Detalii: www.navinatur.de

Comments are closed.