Asociatia Mioritics

Rute culturale în zona inferioară şi de mijloc a Dunării

Obiective
Principalul obiectiv al proiectului este acela de a contribui la diversificarea ofertei turistice europene, promovând turismul cultural prin două Itinerare culturale în regiunea Dunării de mijloc și inferioare (Croația, Serbia, Bulgaria, România) și punând totodată în perspectivă patrimoniul european comun, dar unic al perioadei romane și cultura vinului ce accentuează imaginea regiunii ca o destinație distinsă și responsabilă.
Consolidarea identității teritoriale prin cooperare trans-națională în cadrul organizațiilor cheie de dezvoltare a turismului (din sectorul public și privat), punând bazele unei cooperări de durată trans-naționale și inter-sectoriale a diverșilor factori interesați de pe coridorul itinerarelor.
Elaborarea unei strategii comune și coordonate de marketing și comunicare pentru Itinerarele culturale din regiunea Dunării, anume „Drumul Împăraților Romani” și „Drumul dunărean al vinului”.

rute-dunarene-logo

Piața turistică din regiune este puternic segmentată și are un număr limitat de atracții, iar promovarea și creșterea vizibilității produselor turistice trans-naționale cum sunt itinerarele culturale va declanșa interesul operatorilor externi din țările sursă.
Activitățile proiectului se concentrează pe elaborarea unei strategii integrate de comunicare și marketing și a unui plan de acțiune pentru Itinerare (anume „Drumul Împăraților Romani” și „Drumul danubian al vinului” ce acoperă Croația, Serbia, România și Bulgaria cu sprijinul activ al Ungariei), o rețea a factorilor interesați de-a lungul itinerarului (administrațiile și autoritățile turistice naționale, regionale și locale, agențiile de dezvoltare, firmele private etc.), crearea unui impuls pentru noi parteneriate privat-privat/privat-public trans-naționale și naționale și crearea/prezentarea de instrumente de marketing de calitate pe parcursul Itinerarului, care să ofere vizibilitate internațională produselor existente și nou dezvoltate pentru turiștii culturali. Proiectul va acoperi și prezentarea Itinerarelor în cadrul ITB 2013 sub forma evenimentului B2B și două tururi de familiarizare pentru tur-operatorii externi selectați de pe principalele piețe sursă. Pe termen lung, proiectul va crea venit suplimentar pentru sectorul turistic (în special IMM-urile din sectorul cazării, restaurantelor etc. de pe parcursul itinerarelor și din restul țării) și va duce la crearea de locuri de muncă pentru localnici.

Parteneri: Danube Competence Center – Serbia; Ministry of Economy, Energy and Tourism – Bulgaria; Romanian National Tourism Authority; Ministry of Economy and Regional Development – Serbia; National Tourism Organisation – Serbia; Chamber of Economy – Croatia; HorwathHTL – Croatia; Mioritics – Romania

Comments are closed.

Folosim cookies, vezi Politică de confidențialitate